سهم بیش از 34 درصدی صادرات محصولات فولادی
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ بر اساس آمار تجارت خارجی کشور در مدت 9 ماهه امسال ، صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی با سهمی بیش از 34 درصدی و رقم افزون بر 2 میلیارد و342 میلیون دلار رتبه اول را به خود اختصاص داد. این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش سه درصدی را نشان می دهد. 
طبق گزارشات بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات این دوره از نظر وزنی 55 درصد و از لحاظ ارزشی 22 درصد سهم را به خود اختصاص داده است. از این رو بر پایه آمارهای منتشر شده 14 میلیون و 313 هزار تن سنگ آهن به ارز 797 میلیون و 23 هزار دلار صادر شد که از نظر ارزشی 11 درصد ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی را در این دوره دارا بود.
از سوی دیگر شاهد رشد 15 درصدی صادرات قطعات فولادی بودیم. صادرات قطعات فولادی که برخی از آنها عبارتند از : فولاد قالب پلاستیک ، فولاد تندبر ، فولاد خشکه هوایی ، فولاد ضد زنگ ، فولاد فنر ، فولاد اتومات ، فولاد spk ، ورق آلیاژی ودیگر محصولات فولادی به 544 هزار تن رسید و از لحاظ ارزشی نیز رقم 389 میلیون و 89 هزار دلار را ثبت کرد.
در بخش صادرات آهن اسفنجی نیز ، با افزایش 364 درصدی رو به رو بوده ایم که از نظر ارزشی 140 میلیون و 27 هزار دلار بود که این ارقام در مدت مشابه سال گذشته 63 درصد رشد را نشان می دهد. ایران چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و پیش بینی شده تا پایان امسال حدود هشت میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: